Tulipsoft levert dé ultieme digitale ervaring

Shape
Shape
nieuws en artikelen

Jouw klantportaal…val je op of is het information overload?

De wereld was nog nooit zo online. We shoppen massaal via internet, bestellen ons favoriete eten, houden met elkaar contact, doen nieuwe relaties op en we werken door internet online samen via vergadertools. Maar ben je aantrekkelijk genoeg in de online wereld om bij nieuwe en bestaande klanten op te blijven vallen? Welk cijfer geef je bijvoorbeeld aan:

De vindbaarheid op jouw website of klantportaal?

Je kent vast wel die websites waar je van het ene naar het andere submenu aan het scrollen bent of meer dan vijf muisklikken nodig hebt om bij de juiste informatie te komen. De vraag is natuurlijk of jouw klanten ook een dergelijke (on)vindbaarheid ervaren. In veel gevallen blijken websites in de loop van de jaren uitgegroeid tot monsterlijke hoeveelheden content waar soms geen touw meer aan vast te knopen is. Dan is het tijd voor een grote schoonmaak.

De mobiele performance?

Als een klantportaal er prachtig uitziet op een laptop hoeft dat nog niet te betekenen dat bezoekers ook tevreden zijn met de mobiele performance. Heb je zelf weleens de test gedaan of alle informatie op jouw klantportaal snel en goed zichtbaar is vanaf een smartphone? Dat is belangrijk omdat het merendeel van eerste contacten via mobiel zoeken tot stand komt.

Het gebruik van verschillende soorten content?

Information overload valt te voorkomen door in plaats van tekst ook gebruik te maken van aansprekende images, iconen, video of animaties. Daardoor kan een bepaalde boodschap sneller aan bezoekers worden uitgelegd. Stel jezelf eens de vraag hoe lang je iets leest of hoe lang je naar iets kijkt. Dan kom je tot de conclusie dat video en animaties je waarschijnlijk langer geboeid houden.

Het creatieve ontwerp?

Bij het creatieve ontwerp kun je denken aan opvallende huisstijlkleuren of fontstijlen. Maar je kunt nog stappen verder gaan, bijvoorbeeld door het toevoegen van 3D visuals, klantvriendelijke chatbots of chatgroepen met klanten. Door het laatste te doen wordt het mogelijk om het digital design steeds verder te optimaliseren, omdat je klanten tussentijds mee laat denken over het doorvoeren van verbeteringen.

Alles laten opvallen op elk beeldscherm

Onze uitdaging is om klantportalen te ontwikkelen die opvallend, gebruiksvriendelijk en waardevol zijn. We maken ze zelfs zo waardevol dat we, afhankelijk van de doelgroep die jouw klantportaal bezoekt, een individueel karakter geven. Want waarom zou je iemand overladen met iets waar hij of zij geen interesse in heeft?

Download onze gratis PDF met tips voor een betere digitale klantbeleving

Door op verzenden te klikken geef je toestemming aan Tulipsoft om je persoonlijke informatie op te slaan en te verwerken, zodat wij je van de gevraagde inhoud en relevante communicatie kunnen voorzien.

Relevante artikelen

modern-klantportaal.png
Hoe ziet jouw moderne klantportaal eruit in 2021? 5 verbetertips
Lees verder
aannemer-klantportalen-fundament-moet-goed-zijn.jpg
Aannemer in betaalbare klantportalen met een stevig fundament
Lees verder
shutterstock_387217558.jpg
Wat zit er in een modern portaal voor het onderwijs?
Lees verder
Meer nieuws

Heb je een vraag?

Het antwoord is ja!
  • Werken jullie samen met onze IT-partner?
  • Leveren jullie ad hoc?
  • Maken jullie op maat gemaakte designs?
  • Maken jullie eerst een prototype?
  • Werken jullie met samen met onze design partij?
  • Mag de scope tussentijds gewijzigd worden?
  • Geven jullie garantie op de door jullie geschreven broncode?
  • Zijn de webapplicaties responsive?
  • Leveren jullie bronbestanden uit?
  • Hebben jullie lekkere koffie?

Voor elke andere vraag?

Neem contact met ons op
We zullen uw e-mail nooit met iemand anders delen.