Tulipsoft levert dé ultieme digitale ervaring

Shape
Shape
nieuws en artikelen

5 duidelijke redenen voor een professioneel klantportaal

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; een klantportaal is geen normale website die voor elke klant hetzelfde is. Het is wel iets wat een URL heeft en tegemoet komt aan steeds hoger wordende klantverwachtingen. Professionele klantportalen bieden snelheid, gemak en vooral een inspirerende en persoonlijke benadering. Waarom je er nog meer in zou moeten investeren?

Reden 1: Je leert jouw klanten nog beter kennen

Met een klantportaal, ook wel ‘client portal’ genoemd, weet je exact wat er bij klanten speelt. Klanten kunnen namelijk 24/7 en 365 dagen per jaar via een digitale Mijn-Omgeving bij jouw bedrijf terecht en laten daar informatie achter. De klantportalen die wij bouwen meten (anoniem) wat nieuwe bezoekers en klanten belangrijk vinden. Op basis van deze informatie leer je hen beter kennen en kun je steeds meer op maat gaan bedienen.

Reden 2: Het voorkomt foutieve en incomplete klantgegevens

Ben je weleens als man aangesproken voor mevrouw of omgekeerd? Of klopten er op een andere manier niets van jouw persoonlijke gegevens? Ongetwijfeld herinner je jezelf die momenten dat dit het geval was. Met een klantportaal is de kans groot dat de klantgegevens volledig correct zijn. Allereerst vult de klant ze zelf in. Ten tweede kunnen we verplichte velden maken om waardevolle klantgegevens, natuurlijk met goedkeuring van de klant, te verzamelen.

Reden 3: Klantportalen zijn een klantenbinder

Bedenk wat je zelf wilt ervaren als je op zoek gaat naar informatie. Waarschijnlijk wil je, net zoals veel andere mensen, gewoon datgene kunnen regelen op het moment dat het jou uitkomt. De antwoorden op jouw vragen kun je zelf op een klantportaal vinden door bijvoorbeeld documenten te downloaden of door vragen te stellen aan een digitale chatbot. Selfservice wordt steeds belangrijker om klanten te binden.

Reden 4: Kostenbesparingen op diverse vlakken

Klanten kunnen, als ze ingelogd zijn op hun persoonlijke domein, bijvoorbeeld zelf bestellingen doen. In dit geval betekent dat een aanzienlijke kostenbesparing op eigen salesactiviteiten of customer service/support afdelingen. Doordat organisaties met een klantportaal steeds beter gaan weten wat klanten willen worden ook onnodige marketingkosten voorkomen. Alles wat niet past bij de persoon kan automatisch weg worden gefilterd. Iemand met een huurhuis krijgt bijvoorbeeld geen informatie over hypotheken, een vegetariër krijgt geen informatie van de slager en iemand zonder kleine kinderen geen reclame over luiers. (Slechts als pakkende voorbeelden).

Reden 5: Beter inzicht voor de hele organisatie

Alles wat de klant invult, of waar hij of zij vragen over heeft, kan gekoppeld worden aan CRM- en ERP systemen. Op die manier heeft iedere medewerker de beschikking over de juiste klantinformatie, spreek je dezelfde taal en kunnen onderlinge werkzaamheden geoptimaliseerd worden. Een win-win dus voor zowel klanten als de hele organisatie.

Eens doorpraten?

Er zijn nog veel meer redenen om een klantportaal te overwegen. Als je beter klantinzicht hebt, kun je namelijk ook efficiënter inkopen en incourante goederen of voorraden voorkomen. Klik hier voor meer informatie.

Download onze gratis PDF met tips voor een betere digitale klantbeleving

Door op verzenden te klikken geef je toestemming aan Tulipsoft om je persoonlijke informatie op te slaan en te verwerken, zodat wij je van de gevraagde inhoud en relevante communicatie kunnen voorzien.

Relevante artikelen

Stelling Klanten vaker toetsen zorgt voor een beter resultaat.jpg
Stelling: “Klanten vaker toetsen zorgt voor een beter resultaat”
Lees verder
tulipsoft-roze-tulpen.jpg
Jouw klantportaal…val je op of is het information overload?
Lees verder
shutterstock_387217558.jpg
Wat zit er in een modern portaal voor het onderwijs?
Lees verder
Meer nieuws

Heb je een vraag?

Het antwoord is ja!
  • Werken jullie samen met onze IT-partner?
  • Leveren jullie ad hoc?
  • Maken jullie op maat gemaakte designs?
  • Maken jullie eerst een prototype?
  • Werken jullie met samen met onze design partij?
  • Mag de scope tussentijds gewijzigd worden?
  • Geven jullie garantie op de door jullie geschreven broncode?
  • Zijn de webapplicaties responsive?
  • Leveren jullie bronbestanden uit?
  • Hebben jullie lekkere koffie?

Voor elke andere vraag?

Neem contact met ons op
We zullen uw e-mail nooit met iemand anders delen.