Tulipsoft

Tulipsoft creeërt digitale oplossingen, perfect afgestemd op jouw onderneming en benut AI voor kostenefficiënte en effectieve websitepromotie.

Contact Informatie

De Trompet 1930
Heemskerk
The Netherlands
[email protected]
+31 (0)85 06 456 30

Volg ons

Realisatie portalen vermogensbeheerder NNEK

Ontdek hoe Tulipsoft samen met NNEK portalen heeft gecreëerd en financieel adviseurs hun klanten heeft voorzien van een gebruiksvriendelijke, veilige en doelgerichte oplossing.

Van financieel product naar proactief klantcontact

Het stereotype beeld van een financieel adviseur die er alleen is voor de cijfers is achterhaald. In het financiële vakgebied gaat het tegenwoordig steeds vaker om toegankelijk zijn, op tijd de juiste informatie geven aan klanten en het formuleren van duidelijke doelen. Marketing, een heldere communicatie en proactief klantcontact spelen daarom een cruciale rol als het om klantbinding gaat. Op dat gebied liep NNEK (Noordnederlands Effektenkantoor) tegen twee belangrijke uitdagingen aan. We gaan erover in gesprek met Laura van Zonsbeek, Manager Marketing bij NNEK.

Bekijk de volledig case study van NNEK

Uitdaging 1: “De communicatie spagaat”

Voorafgaand aan de samenwerking met Tulipsoft had het NNEK slechts één website. Dat betekende dat zowel beleggers als financieel adviseurs gebruik maakten van dezelfde omgeving of URL. Maar een gelijke vorm van communicatie voor beide partijen bleek steeds minder te werken. “We zijn een hechte community waar meer dan 2.000 financieel adviseurs bij aangesloten zijn waarmee we op een informele, zelfs vriendschappelijke en familiaire, manier communiceren. Maar voor de belegger is het mogen geven van financieel advies een serieuze aangelegenheid. In de wereld van vermogensbeheer is de ‘tone of voice’ naar de consument daarom wel begrijpelijk maar ook formeler”, is hoe Laura het beschrijft.

Uitdaging 2: Het ontzorgen van alles rondom de klantrelatie

Laura legt uit dat NNEK een unieke positie heeft. NNEK is namelijk de enige vermogensbeheerder die volledig met onafhankelijk opererende financieel adviseurs werkt. “We kennen geen direct sales, maar hebben gekozen voor een businessmodel samen met indirecte gerespecteerde partners. Dat betekent echter wel dat we alleen samen een sterk merk kunnen bouwen als we onze financieel adviseurs ondersteunen met alles wat helpt om de klantrelatie te versterken”, vertelt Laura. De conclusie van deze uitdagingen was dat er een gebruiksvriendelijk en waardevol platform specifiek voor financieel adviseurs ontwikkeld moest worden.

De vereisten van een platform voor financieel adviseurs

Belangrijk bij de keuze van een platform voor financieel adviseurs waren gebruiksvriendelijkheid, inzicht, klantcommunicatie, het kunnen voldoen aan wet- en regelgeving, maar vooral veiligheid. “Waar veel organisaties even snel een website laten bouwen met WordPress, als een soort digitale brochure, hadden we al gauw in de gaten dat er meer nodig was om zeer gevoelige informatie te beschermen. Bovendien moesten er ook MijnDomeinen voor deelnemende financieel adviseurs toegevoegd kunnen worden aan ons platform.” Sitefinity bleek voor NNEK de juiste technologie te zijn, waardoor er contact met Pascal Rieder van Tulipsoft werd opgenomen.

De samenwerking in het kort

Natuurlijk hebben we Laura ook gevraagd wat ze waardeert in de samenwerking met Tulipsoft. “Waar Tulipsoft zich echt in onderscheid is dat ze zich helemaal verdiepen in de materie van hun klanten. In ons geval de financiële branche. Iedereen kan een webapplicatie of klantportal bouwen, maar bij Tulipsoft zijn ze zich volledig gaan verdiepen in onze processen en ik kan je vertellen dat die redelijk ingewikkeld zijn. Het eindproduct is daardoor helemaal perfect. Ze voelen niet als een externe partij, wel alsof ik er extra collega’s bij heb gekregen.”

De toekomst

Tot slot vertelt Laura dat ze van tevoren nooit had bedacht hoe groot de rol zou zijn van digitale platformen. Ze zegt er het volgende over: “In het verleden ging het in ons vakgebied over het verkopen van financiële producten, maar nu vooral over klantbeleving. Technologie maakt dit mogelijk en als je technologie slim inzet verkoop je vanzelf. Iets simpels als online een rekening openen was tien jaar geleden nog vernieuwend, nu is het gewoon. Naast het NNEK-KENNIS platform heeft Tulipsoft inmiddels ook een portaal gemaakt voor klanten. Als je als klant een beleggingsrekening opent kom je in jouw persoonlijke beleggingsomgeving, met daarin natuurlijk ook alle contactinformatie van jouw financieel adviseur. 

“Wat mijn droom voor de toekomst is? Dat is dat we samen nog beter en directer gaan communiceren met klanten. Misschien dat er wel een platform komt waar podcast uitzendingen of video’s worden toegevoegd. Bijvoorbeeld om klanten de basics uit te leggen hoe waardevolle rendementen behaald kunnen worden. Mijn prachtige marketingvak kan niet zonder IT, net zoals dat geldt voor mijn collega’s in het financiële vakgebied.”

 

 

 

Geïnspireerd? En wil je aan de slag?

Neem dan contact met ons op om jouw project te bespreken.

Ziet er goed uit!
Vul a.u.b. je naam in.
Ziet er goed uit!
Vul a.u.b. je e-mailadres in.
Ziet er goed uit!
Vul a.u.b. een bericht in.