WE DELIVER DIGITAL EXPERIENCE

Shape
Shape

Artikelen

  Terug naar artikelen

5 duidelijke redenen voor een professioneel klantportaal

  ± 4 min. leestijd
25 mei, 2021 Blog
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen; een klantportaal is geen normale website die voor elke klant hetzelfde is. Het is wel iets wat een URL heeft en tegemoet komt aan steeds hoger wordende klantverwachtingen. Professionele klantportalen bieden snelheid, gemak en vooral een inspirerende en persoonlijke benadering. Waarom je er nog meer in zou moeten investeren?

Reden 1: Je leert jouw klanten nog beter kennen

Met een klantportaal, ook wel ‘client portal’ genoemd, weet je exact wat er bij klanten speelt. Klanten kunnen namelijk 24/7 en 365 dagen per jaar via een digitale Mijn-Omgeving bij jouw bedrijf terecht en laten daar informatie achter. De klantportalen die wij bouwen meten (anoniem) wat nieuwe bezoekers en klanten belangrijk vinden. Op basis van deze informatie leer je hen beter kennen en kun je steeds meer op maat gaan bedienen.

Reden 2: Het voorkomt foutieve en incomplete klantgegevens

Ben je weleens als man aangesproken voor mevrouw of omgekeerd? Of klopten er op een andere manier niets van jouw persoonlijke gegevens? Ongetwijfeld herinner je jezelf die momenten dat dit het geval was. Met een klantportaal is de kans groot dat de klantgegevens volledig correct zijn. Allereerst vult de klant ze zelf in. Ten tweede kunnen we verplichte velden maken om waardevolle klantgegevens, natuurlijk met goedkeuring van de klant, te verzamelen.

Reden 3: Klantportalen zijn een klantenbinder

Bedenk wat je zelf wilt ervaren als je op zoek gaat naar informatie. Waarschijnlijk wil je, net zoals veel andere mensen, gewoon datgene kunnen regelen op het moment dat het jou uitkomt. De antwoorden op jouw vragen kun je zelf op een klantportaal vinden door bijvoorbeeld documenten te downloaden of door vragen te stellen aan een digitale chatbot. Selfservice wordt steeds belangrijker om klanten te binden.

Reden 4: Kostenbesparingen op diverse vlakken

Klanten kunnen, als ze ingelogd zijn op hun persoonlijke domein, bijvoorbeeld zelf bestellingen doen. In dit geval betekent dat een aanzienlijke kostenbesparing op eigen salesactiviteiten of customer service/support afdelingen. Doordat organisaties met een klantportaal steeds beter gaan weten wat klanten willen worden ook onnodige marketingkosten voorkomen. Alles wat niet past bij de persoon kan automatisch weg worden gefilterd. Iemand met een huurhuis krijgt bijvoorbeeld geen informatie over hypotheken, een vegetariër krijgt geen informatie van de slager en iemand zonder kleine kinderen geen reclame over luiers. (Slechts als pakkende voorbeelden).

Reden 5: Beter inzicht voor de hele organisatie

Alles wat de klant invult, of waar hij of zij vragen over heeft, kan gekoppeld worden aan CRM- en ERP systemen. Op die manier heeft iedere medewerker de beschikking over de juiste klantinformatie, spreek je dezelfde taal en kunnen onderlinge werkzaamheden geoptimaliseerd worden. Een win-win dus voor zowel klanten als de hele organisatie.

Eens doorpraten?

Er zijn nog veel meer redenen om een klantportaal te overwegen. Als je beter klantinzicht hebt, kun je namelijk ook efficiënter inkopen en incourante goederen of voorraden voorkomen. Klik hier voor meer informatie.

Vorige
Volgende

Klaar voor een (nieuwe) IT-partner?

Tulipsoft is betrouwbaar en gaat geen digitale uitdaging uit de weg, zelfs als de deadline kort is. Technische vraagstukken maakt Tulipsoft begrijpbaar voor zowel de business als IT, waardoor de communicatie helder is en soepel verloopt.

Relevante artikelen

Wat zit er in een modern portaal voor het onderwijs?
Wat zit er in een modern portaal voor het onderwijs?
Lees verder
Hoe ziet jouw moderne klantportaal eruit in 2021? 5 verbetertips
Hoe ziet jouw moderne klantportaal eruit in 2021? 5 verbetertips
Lees verder
Jouw klantportaal…val je op of is het information overload?
Jouw klantportaal…val je op of is het information overload?
Lees verder
Lees meer

Heb je een vraag?

Het antwoord is ja!
  • Maken jullie op maat gemaakte designs?
  • Leveren jullie white label producten?
  • Tekenen jullie een NDA?
  • Hebben jullie in-house developers?
  • Gaan jullie (white label) mee naar onze klanten?
  • Werken jullie samen met onze IT-afdeling?
  • Werken jullie samen met onze design partij?
  • Zijn de webapplicaties responsive?
  • Kan de scope tussentijds gewijzigd worden?
  • Hebben jullie lekkere koffie?

Voor elke andere vraag?

Neem contact met ons op
We zullen uw e-mail nooit met iemand anders delen.