WE DELIVER DIGITAL EXPERIENCE

Shape
Shape

Artikelen

  Terug naar artikelen

“The Website Story” – Zo, dat was leerzaam!

  ± 4 min. leestijd
08 mrt, 2021 Blog
De afgelopen periode ben ik m’n eigen klant geweest, omdat we zelf ook onze website vernieuwd hebben. Nu pas begrijp ik echt welke processen klanten doormaken als zij kiezen voor een nieuwe website of klantvriendelijk online portaal. Daarom heb ik een aantal ervaringen voor je opgeschreven die je bij jouw “Website Story” kunt gebruiken.

Je eigen logica is lang niet altijd logisch
De logica van een technologiebedrijf is dat we graag praten en communiceren over technische aangelegenheden. Maar is dat wel logisch voor de lezer? Logischer is het als een bezoeker van jouw website zich gelijk herkent of uitgedaagd voelt. Soms denk je dat alles logisch is maar is het eindresultaat een onlogische overload aan informatie. De tip? Vertrouw op de logica van meerdere mensen, niet alleen op die van jezelf.

Delegeren in plaats van bemoeien
Het is een oud spreekwoord; “Schoenmaker hou je bij je leest.” Dat geldt zeker ook voor een website project. Van nature denk je alles het beste te weten, zeker als je nogal ondernemend van aard bent. Mijn leermoment was dat ik bijvoorbeeld het onderwerp “User Experience” maar eens aan m’n collega’s moest overlaten. Eerlijkheidshalve was dat best even wennen.

Communiceer in hapklare brokken
Het is de meest herkenbare valkuil; te veel willen vertellen! Hoe meer content hoe beter blijkt lang niet altijd waarheid te zijn. De tip die hierbij hoort? Als je in hapklare brokken wilt communiceren, ga dan eerst terug naar jouw kernactiviteiten. Al het overige wat je voor klanten kunt betekenen zijn prima onderwerpen om bijvoorbeeld in een blog te beschrijven. Onze 1,2,3 is geworden:

  1. Digital design – Alles voor op het scherm
  2. Development – Software en tools
  3. Optimalisatie – Performance en klantbeleving

Het geloof in technologie en echte content
SEO-bedrijven zijn er genoeg. Het zijn de bedrijven die ‘Google begrijpen’. Dat doen wij ook en er is op zich niets mis mee. Behalve dan dat we vinden dat het beter is om in te zetten op hoogwaardige content met de juiste ‘tone of voice’ gecombineerd met de modernste technieken. Google zet je dan automatisch hoger, zonder er astronomische bedragen voor te betalen. Daag ons maar eens uit.

Doe navraag bij klanten
De laatste tip is om je ervan bewust te zijn dat ook jouw “Website Story” nooit af is. Wij stellen het enorm op prijs om feedback van gebruikers of klanten te ontvangen. Dat is namelijk veel waardevoller dan alles wat we op papier kunnen bedenken. Wat vind je bijvoorbeeld van onze dag- en nachtstand die je in het hoofdmenu kunt kiezen?

Pascal Rieder

Vorige
Volgende

Klaar voor een (nieuwe) IT-partner?

Tulipsoft is betrouwbaar en gaat geen digitale uitdaging uit de weg, zelfs als de deadline kort is. Technische vraagstukken maakt Tulipsoft begrijpbaar voor zowel de business als IT, waardoor de communicatie helder is en soepel verloopt.

Relevante artikelen

Gezocht: Innovatieve digital agencies met grote digitale uitdagingen!
Gezocht: Innovatieve digital agencies met grote digitale uitdagingen!
Lees verder
Een kortstondige campagne of langdurig champagne drinken?
Een kortstondige campagne of langdurig champagne drinken?
Lees verder
Wanneer mijn dochter 28 wordt…Het jaar 2045
Wanneer mijn dochter 28 wordt…Het jaar 2045
Lees verder
Lees meer

Heb je een vraag?

Het antwoord is ja!
  • Maken jullie op maat gemaakte designs?
  • Leveren jullie white label producten?
  • Tekenen jullie een NDA?
  • Hebben jullie in-house developers?
  • Gaan jullie (white label) mee naar onze klanten?
  • Werken jullie samen met onze IT-afdeling?
  • Werken jullie samen met onze design partij?
  • Zijn de webapplicaties responsive?
  • Kan de scope tussentijds gewijzigd worden?
  • Hebben jullie lekkere koffie?

Voor elke andere vraag?

Neem contact met ons op
We zullen uw e-mail nooit met iemand anders delen.