De vindbaarheid op jouw website of klantportaal?
Je kent vast wel die websites waar je van het ene naar het andere submenu aan het scrollen bent of meer dan vijf muisklikken nodig hebt om bij de juiste informatie te komen. De vraag is natuurlijk of jouw klanten ook een dergelijke (on)vindbaarheid ervaren. In veel gevallen blijken websites in de loop van de jaren uitgegroeid tot monsterlijke hoeveelheden content waar soms geen touw meer aan vast te knopen is. Dan is het tijd voor een grote schoonmaak.
De mobiele performance?
Als een klantportaal er prachtig uitziet op een laptop hoeft dat nog niet te betekenen dat bezoekers ook tevreden zijn met de mobiele performance. Heb je zelf weleens de test gedaan of alle informatie op jouw klantportaal snel en goed zichtbaar is vanaf een smartphone? Dat is belangrijk omdat het merendeel van eerste contacten via mobiel zoeken tot stand komt.
Het gebruik van verschillende soorten content?
Information overload valt te voorkomen door in plaats van tekst ook gebruik te maken van aansprekende images, iconen, video of animaties. Daardoor kan een bepaalde boodschap sneller aan bezoekers worden uitgelegd. Stel jezelf eens de vraag hoe lang je iets leest of hoe lang je naar iets kijkt. Dan kom je tot de conclusie dat video en animaties je waarschijnlijk langer geboeid houden.
Het creatieve ontwerp?
Bij het creatieve ontwerp kun je denken aan opvallende huisstijlkleuren of fontstijlen. Maar je kunt nog stappen verder gaan, bijvoorbeeld door het toevoegen van 3D visuals, klantvriendelijke chatbots of chatgroepen met klanten. Door het laatste te doen wordt het mogelijk om het digital design steeds verder te optimaliseren, omdat je klanten tussentijds mee laat denken over het doorvoeren van verbeteringen.
Alles laten opvallen op elk beeldscherm
Onze uitdaging is om klantportalen te ontwikkelen die opvallend, gebruiksvriendelijk en waardevol zijn. We maken ze zelfs zo waardevol dat we, afhankelijk van de doelgroep die jouw klantportaal bezoekt, een individueel karakter geven. Want waarom zou je iemand overladen met iets waar hij of zij geen interesse in heeft?