WE DELIVER DIGITAL EXPERIENCE

Shape
Shape

Artikelen

  Terug naar artikelen

Hoe digitaal aantrekkelijk zijn onderwijsinstellingen?

  ± 4 min. leestijd
10 okt, 2020 Blog
Als er een branche is die erin geslaagd is om zich aan te passen aan de huidige crisis, dan is dat wel het onderwijs. Het is een knappe prestatie dat in slechts enkele dagen studenten toch online hun lesprogramma’s konden vervolgen. Dat indrukwekkende visitekaartje is afgegeven, maar hoe zit het met ‘het visitekaartje van de eerste indruk’; de website of het klantportaal?

Het ‘gevecht’ om de nieuwe leerling/student begint

De kerstperiode is niet alleen het moment van bezinning, maar vaak ook het moment dat ouders met kinderen zich gaan oriënteren op vervolgonderwijs of andere carrièrestappen. Er is tijdens de kerstvakantie namelijk meer tijd om dat samen te doen. Maar wat gebeurt er als ouders, leerlingen of studenten de website bezoeken? Als het goed is krijgen ze daar een warm gevoel van. Toen ik zelf op zoek ging naar een nieuwe school voor mijn dochter hanteerde ik twee simpele basisprincipes:

  1. Kan ik online vinden wat ik wil vinden en
  2. Ben ik het er mee eens?

Dat bepaalde onze definitieve keuze.

De digitale aantrekkelijkheid laat soms te wensen over

Steeds vaker voeren we projecten voor onderwijsinstellingen uit, bijvoorbeeld door leerlingvolgsystemen van het voortgezet onderwijs te koppelen aan CRM-systemen of financiële pakketten. Of we zorgen ervoor dat er een brochure of andere download gemaakt kan worden vanaf de website vanuit achterliggende, vaak moeilijk toegankelijke, systemen. Wat ons opvalt in de praktijk zijn de grote onderlinge verschillen. Er zijn onderwijsinstellingen die met actuele informatie en zeer aantrekkelijke klantportalen erin slagen om nieuwe studenten te winnen, maar ook onderwijsinstellingen waar verouderde informatie opgeruimd moet worden en de vindbaarheid te wensen overlaat. Dan gaat de schoolkeuze mogelijk naar een andere onderwijsinstelling, want via internet is er ongetwijfeld al een eerste selectie gemaakt. Pas dan volgt de open dag.

Aantrekkelijke klantportalen voor het onderwijs

Het maken van aantrekkelijke portalen voor het onderwijs is daarom een belangrijke ambitie van ons geworden. We zien dat we juist hier onze expertise kunnen laten gelden. Dat betekent niet zomaar even een website bouwen, maar zorgen voor digitale aantrekkelijkheid die mensen tegenwoordig verwachten. Hoe een aantrekkelijk portaal er in 2021 voor het onderwijs uitziet? Dat leggen we heel graag uit in onze volgende blog.

Nu eerst kerstinkopen doen voor de familie. Fijne feestdagen!

Vorige
Volgende

Klaar voor een (nieuwe) IT-partner?

Tulipsoft is betrouwbaar en gaat geen digitale uitdaging uit de weg, zelfs als de deadline kort is. Technische vraagstukken maakt Tulipsoft begrijpbaar voor zowel de business als IT, waardoor de communicatie helder is en soepel verloopt.

Relevante artikelen

5 duidelijke redenen voor een professioneel klantportaal
5 duidelijke redenen voor een professioneel klantportaal
Lees verder
Wat zit er in een modern portaal voor het onderwijs?
Wat zit er in een modern portaal voor het onderwijs?
Lees verder
Hoe ziet jouw moderne klantportaal eruit in 2021? 5 verbetertips
Hoe ziet jouw moderne klantportaal eruit in 2021? 5 verbetertips
Lees verder
Lees meer

Heb je een vraag?

Het antwoord is ja!
  • Maken jullie op maat gemaakte designs?
  • Leveren jullie white label producten?
  • Tekenen jullie een NDA?
  • Hebben jullie in-house developers?
  • Gaan jullie (white label) mee naar onze klanten?
  • Werken jullie samen met onze IT-afdeling?
  • Werken jullie samen met onze design partij?
  • Zijn de webapplicaties responsive?
  • Kan de scope tussentijds gewijzigd worden?
  • Hebben jullie lekkere koffie?

Voor elke andere vraag?

Neem contact met ons op
We zullen uw e-mail nooit met iemand anders delen.