In onzekere tijden ontstaan vaak de mooiste ideeën. Ondernemers worden gedwongen hun strategie aan te passen en na te denken over nieuwe business concepten. Heb je de laatste tijd ook vaker nagedacht over andere manieren om nog succesvoller te ondernemen? Het kan gaan om een aanpassing van de bestaande business, maar net zo goed om een compleet uniek idee waar je al geruime tijd mee in je hoofd loopt…

Nu is het moment!

Nieuwe online webshops winnen het van bestaande winkelketens, omdat ze gemak bieden aan thuiswerkende mensen en de geleverde producten gelijkwaardig zijn. Het geeft aan dat het verschil met concurrenten vaak niet meer zit in wat je doet maar veel meer in de manier waarop. Ook wel het ‘hoe’ genoemd. Jouw briljante idee kan bijvoorbeeld bestaan uit het 24/7 beschikbaar zijn voor klanten, het samenwerken met andere bedrijven op een online platform of misschien wel de allerbeste klantbeleving waar vaak over gesproken wordt. Succesvol ondernemen draait tegenwoordig ook om het hebben van de juiste klantdata die vrij eenvoudig en correct via apps te verkrijgen zijn. Benut je alle momenten om jouw briljante ideeën ook uit te voeren?

Want…

Het is druk. Omdat alles ineens anders moest lijkt er geen tijd te zijn. Bovendien zijn de collega’s die je kunnen helpen om jouw idee uit te werken slechter bereikbaar. Bijvoorbeeld vanwege vakantie, bloedheet weer of omdat privé- en zakelijke tijd door elkaar aan het lopen is. Je ontmoet hen ook minder vaak bij de koffiecorner de laatste tijd. Als dat herkenbaar is loop je de kans dat er plotseling een concurrent met jouw idee vandoor gaat. Unieke ideeën hebben duurt immers meestal kort, dus is het beter om ze gelijk te onderzoeken, uit te voeren en ervan te profiteren.

De meeste ideeën hebben een technologische component

Zeg nooit ‘nee’ tegen een briljant idee als je niet weet hoe je dat technologisch uit zou moeten voeren. Om die reden verdwijnen veel unieke ingevingen in de bureaulade. Over de ‘hoe’ denken we graag samen met onze klanten na en het ‘wat’ voeren we desgewenst uit onder non-disclosure. Zodat bedrijven op het juiste moment met hun unieke oplossing de markt betreden en een voorsprong nemen op de concurrentie. Kijk maar eens hier hoe we ideeën waarheid hebben laten worden bij zowel nationale als internationale bekende bedrijven.

Ja! Het is nu de tijd om zaken anders aan te pakken, lef te tonen en jouw ideeën de ruimte te geven die ze verdienen.

Tulipsoft | IT laten werken om jouw ideeën waarheid te laten zijn



Geplaatst in: Nieuws , Tips

Een aantal klanten uit ons portfolio