Een goede website vergt nou eenmaal veel tijd en is nooit af, daarom is het met regelmaat nodig je website nog eens goed na te lopen en aan te passen waar nodig. Het is een continu proces van verbeteringen om zo je bezoeker naar jouw site te lokken en de content te laten zien die jij aan hen wil tonen.

 

1. Titel en Meta

Door een goede site titel te gebruiken kom je hoger in de zoekresultaten van Google terecht. Maak voor elke pagina een unieke titel, dit zorgt ervoor dat het onderwerp van de pagina duidelijk is voor de zoekmachine en het zorgt er voor dat Google niet zelf een titel maakt voor de pagina.
Maak de titel nooit te lang maar zeker ook niet te kort. De titel mag niet langer zijn dan 55 tekens of 482 pixels breed. Een te korte titel tag wordt vaak door Google aangevuld en dat wil je ook niet.
Zorg ervoor dat de titel iets zegt over de inhoud dus niet Home en dan je website of bedrijfsnaam, dit wordt namelijk niet op prijs gesteld door Google en kost je ranking.
In je Meta tag kun je het beste tussen de 120 en 155 leestekens aanhouden. De Meta omschrijving mag maximaal 155 leestekens zijn dat is 920 pixels breed.
Doe goed onderzoek naar zoekwoorden en plaats het belangrijkste zoekwoord vooraan. En ondanks dat de BERT update van kracht is, gebruik geen synoniemen het nieuwe algoritme van Google is hierin nog niet helemaal perfect.

 

2. Responsive Design

Het is tegenwoordig een must have, mensen zijn in de afgelopen paar jaar veel meer via mobile apparaten verbonden met het internet.
Mensen haken dus af als jouw website op hun scherm uit elkaar valt in een onoplosbare kapotte Rubik kubus.
Uit onderzoek blijkt dat 85% van gebruikers vindt dat een bedrijf zijn mobile website net zo goed of zelfs beter moet zijn als de desktop versie, 57% van de gebruikers zegt een bedrijf met een slechte mobile website niet te zullen aanbevelen aan anderen.
Dus responsive en mobile first, erg belangrijk.

 

3. Clean design

Een website die oogt als een rommeltje word zo ook ervaren. Mensen krijgen er al snel genoeg van als zij niet kunnen vinden wat zij zoeken en zijn dan al snel weg.
Een menu dat uitvouwt, de gehele pagina vult en je een telefoonboek aan links in 1 keer toont, voldoet niet aan het begrip overzichtelijk.
Natuurlijk wil je jouw belangrijkste content Above the fold ("voordat men moet scrollen"), maar het is bij grote hoeveelheden content gewoonweg niet mogelijk om alles daar kwijt te kunnen, er kan per slot van rekening maar 1 nummer 1 zijn dus niet alles kan bovenaan staan ..., Denk dus goed na over de indeling en de bediening, met oog op de gebruiker. Denk altijd na over hoe de gebruiker het zal ervaren en houd daarnaast ook rekening met punt 2 uit dit artikel, Responsive moet het ook nog kloppen.

  • Duidelijke knoppen
  • Opsommingen
  • Voldoende witruimte
  • Duidelijk leesbare letters.

 

4. Plaatjes

Beeld zegt alles, het is noodzaak goed beeldmateriaal te gebruiken. Een onduidelijk plaatje dat van slechte kwaliteit is, word ervaren als onprofessioneel. Omdat gebruikers binnen een halve seconde bepalen of ze iets mooi of lelijk vinden is het belangrijk er voor te zorgen dat het plaatje klopt met het verhaal en het plaatje iets toevoegt aan het geheel en niet het geheel verpest.
Zorg ervoor dat de plaatjes voor web geoptimaliseerd zijn want het plaatje kan nog zo mooi zijn, maar als het 10 seconden duurt voordat het geladen is dan is dit niet best voor de laadtijd van je website en je bezoekers zullen 'Not amused' zijn. Vooral de mobile gebruiker die zijn databundel op ziet gaan aan het laden van jouw website is niet blij met je, en je Google ranking gaat hierdoor ook nog omlaag.

 

5. Video

Website bezoekers bekijken ook graag video's, bovendien kunnen video's ervoor zorgen dat gebruikers langer op je pagina blijven. Dus wissel vooral af, goede teksten begeleid met mooie plaatjes afgewisseld met korte video's en animatie zorgt voor boeiende content.
Maar ook hier geld kwaliteit staat voor professionaliteit, video's dienen van een dusdanige kwaliteit te zijn dat de gebruiker het niet ervaart als een hobby homevideo. Dit is met de huidige camera's tegenwoordig als het goed is geen probleem.
Toch is het te adviseren video materiaal te laten maken door een professional, omdat iemand die dit professioneel doet dit nou eenmaal beter kan en dit vaak sterk terug te zien is in het eindresultaat.

 

6. Succes Cases

Het is altijd een goed idee wanneer je goede reviews hebt op jouw product of dienst dit te vermelden op je website.
Het motiveert bezoekers wanneer ze lezen over succes verhalen om ook bij jou te komen en van jouw product of dienst gebruik te gaan maken.
Het is dus inspirerend voor de gebruiker om te zien hoe de ervaringen zijn, het geeft een goede indruk en zorgt een klein beetje voor een soort van virtuele mond-tot-mondreclame. Dus maak daar gebruik van.

 

7. Internal Links

Je kunt de bezoekers door links naar soortgelijke content op je pagina door laten klikken naar een volgende pagina op jouw website. Daarmee zorg je dat bezoekers langer op je website blijven. Plaats daarom dus op elke pagina links naar gerelateerde pagina's met soortgelijke content, zodat je de bezoeker van genoeg opties voorziet om op jouw website te blijven.



Geplaatst in: SEO , Tips , Websites

Een aantal klanten uit ons portfolio